Zbytečnosti

Sedím a přemýšlím co napsat, nemám žádnej zajímavej nápad protože v mém životě se poslední dobou nic zajímavýho neděje. A proč? To bude dnešní téma.
   Od tý doby co v září začala škola jsem zjistila jak velká chyba byla, že jsem zůstala na gymplu místo toho abych šla na střední. Proč to byla chyba? Protože většina lidí se kterýma jsem si tam tak nějak rozumněla odešla právě na střední, protože ty lidi co teď semnou sedí každý den ve třídě jsou až na dvě vyjímky uplně jinde než já, protože to co a jakym způsobem se učíme je tak zbytečný že ani k maturitě to nepotřebuju a hlavně nemám na nic a nikoho mimo školu čas. Po škole jdu radši domu než abych jela do Prahy jelikož když si vzpomenu co všechno se musím naučit a co všechno musim udělat tak nepřipadá Praha vůbec v úvahu. Předměty jako je matika,chemie,fyzika a biologie mě nikdy nezajímaly a ještě když vím že to co se učíme mi do života nic nedá, že se nikdy nebudu věnovat ničemu co se tohohle týká.
  Kéž bych tak bydlela v Praze, chodila na školu která by mě aspoň trochu bavila, měla bych čas na lidi na kterých mi záleží a cesta domu by mi netrvala víc jak hodinu. Mám v hlavě několik projektů který bych chtěla rozjet, věci který bych chtěla zrealizovat ale prostě na to neni čas.
  Smutný je kolik lidí je na tom stějně, minimálně aspoň trochu podobně jako já. Tak moc bych chtěla cestovat, poznávat nový místa a lidi, začít se věnovat se věcem který mě baví.
  Teď mám sotva čas na rodinu která je roházená od Plzně přes Prahu až po Liberec a na svýho kluka kterej (jak už asi většina z vás ví) bydlí 700 kilometrů odemně.
  Vím že kdych šla na novou školu a bydlela bych v Praze tak bych poznala tolik nových lidí, na všechno bych měla víc času a byla bych spokojená.
  Chci říct že škola nám zabere přibližně čtvrtinu života a to vlastně jen asi prvních 8 let se učíme to co potřebujeme a dál už to jsou  z 99% zbytečnosti. Ztratíme tolik času kterej bychom mohli využít mnohem líp. Ve škole nemáme právo projevit vlastní názory, ukázat kdo vlastně jsme a co se v nás skrývá.
  To je můj názor.

Zajímala by mě vaše reakce a názor na tohle téma, jak to máte vy, s čím jste spokojení a co by jste chtěli změnit.

Komentáře

  1. Chápu jak to myslíš a taky jsem byl v podobných rozpacích jako jsi ty, ale as you grow older tak třeba změníš názor. A nebo taky ne :) Škola ale není jen od toho, aby tě naučili věci, který v životě nepoužiješ, nýbrž k tomu, aby tě naučili se učit a vzdělávat se do konce svého života, protože to nepochybně z části to co nás děla člověkem. A teď tady nemluvím o tom, že se změníš jako osobnost tím, že budeš vědět názvosloví z chemie nebo jak dlouhý penis má leguán z biologie, ale o tom, že budeš mít v hlavě trochu jiný myšlení o světě, budeš vědět jak se věci mají, jak co kde funguje a nefunguje atp. Škola je od toho tě naučit se učit a dále se rozvíjet.. Protože jako lidi tohle je naše superpower a byla by velká škoda, kdyby se nevyužívala a zůstali z nás jen zakrnělý mozky, kteří by se zajímali jen o pár věcí co potřebují k životu a neví o světě v podstatě nic. Tohle co říkám jsou samozřejmě většinou extrémy, ale v podstatě to vystihuje to, co jsem chtěl sdělit.
    Neříkám, že by se ten školní systém nemohl podrobit nějaké reformě, když je nezměněn už asi 8167534 let, ale jinak.. tak jak jsem říkal.

    PS. Musíš víc chtít si ten čas najít. On je, akorát záleží na co ho použiješ. Jestli je pro tebe důležitější se naučit na deset písemek na zítra, sjíždět instagram, dělat další věci do školy, spát 8 hodin či jestli něco někde oželíš ve prospěch svých 'snů' nebo 'nápadů'.

    (h)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky