Fotografie

Ahoj, vítám tě po dlouhé době u nového článku. Omlouvám se, že jsem nic nepsala, ale prostě když už mě napadlo o čem bych mohla napsat tak se mi zdálo že to nebude moc zajímavý. Každopádně doufám že tohle tě aspoň trochu zaujme.
   Rozhodla jsem se, že dneska budu psát o tom jak já vnímám fotografie a rovnou říkám, že nejsem žádnej profesionál takže je to čistě jen můj názor.
   Já fotím ráda, baví mě to, vždycky když se mi něco zalíbí tak si to vyfotím ať už na mobil nebo na analog. Nemůžu říct, že bych jela například do Prahy se záměrem toho abych něco vyfotila, ale když procházím po městě a mám zrovna náladu tak fotím poměrně dost. Někdy se mi nelíbí zase skoro nic. Je to různý. Dřív jsem si řikala, že přeci v Praze nemůže být nic co bych neznala a nevyfotila pokud je to pro mě zajímavý. To jsem se ale pletla. Tohle město je každý den uplně jiný. Když svítí sluníčko je veselý a plný energie, když prší je záhadný a tajemný, lidi jsou každý den jiný a vždycky je v Praze něco novýho. Proto se mi tak líbí.
   Fotit se dá uplně všecho. Lidi, domy, obchody, parky, malé detaily, zvířata, reklamní tabule, různá zátiší...všechno, všichni a vždycky. Stačí jen otevřít oči, pozastavit se v tom shonu a pozorovat okolí. Uklidní vás to, překvapí vás kolik věcí jste dřív přehlíželi a nevnímali. Nebojte se fotit, je jen na vás jestli fotku pak smažete, upravíte, necháte si jí pro sebe nebo jí budete někdě sdílet. Nikdy tim nic neztratíte.
   Pro někoho může být to co vyfotíte absolutně nezajímavý a nebude chápat co má ta fotka za význam, ale vy s tim vždycky budete mít něco spojenýho. Často přemýšlím nad tím co lidi vidí když se podívají na moje snímky. Pro mě má každá jedna svoje kouzlo a význam. Stačí zapojit fantazii.    
    Například když fotíte fotku člověka nedívejte se na ní jen jako na celek, ale zaměřte se na detaily. Jak je každý vlas jiný, jakou má barvu očí, tvar rtů, na co asi myslí. Najděte ve fotce svůj vlastní význam a příběh.
 Když vidím tuhle fotku zajímá mě na jakou tramvaj ty lidi čekaj, kam pojedou, odkud jedou, co je přvedlo zrovna sem, kdo sedí v tramvaji, kam jedou auta, co se zrovna děje v těch domech.
 Umyvadla? Co je na nich zajímavý? Proč jsou nesouměrný, kdo vybral tyhle zelený dlaždičky, jakou vůni má to mýdlo, kdo už si tam umýval ruce?

 Nad čím ten kuchař přemýšlí mezitím co čeká na studenty kterým musí dát oběd? Co všechno je v tý místnosti? Co je dneska k jídlu? To sluníčko svítí jak kdyby chtělo do školy vnést energii.


Komentáře

Oblíbené příspěvky